Time flies when you are having fun! - Reisverslag uit Petoskey, Verenigde Staten van Nienke Bakker - WaarBenJij.nu Time flies when you are having fun! - Reisverslag uit Petoskey, Verenigde Staten van Nienke Bakker - WaarBenJij.nu

Time flies when you are having fun!

Door: Nienke Bakker

Blijf op de hoogte en volg Nienke

12 September 2016 | Verenigde Staten, Petoskey

Lieve familie en vrienden,

Time flies when you are having fun! Het is alweer ruim drie weken geleden dat Reijer en ik het vliegtuig instapten en het avontuur in Amerika tegemoet gingen. We hebben de afgelopen twee weken college gevolgd en ik kan jullie vertellen dat studeren in Amerika totaal anders is dan studeren in Nederland.

Reijer en ik volgen beiden vijf cursussen en hebben gemiddeld 10 uur college per week, verspreid over de maandag t/m donderdag (yeey, op vrijdag zijn we lekker vrij:)). In Nederland werk je per semester aan twee blokken (eerst blok A en daarna blok B), waarin je per blok drie verschillende cursussen volgt. Je wordt aan het einde van elke cursus getoetst met een eindexamen, en soms volgen er tussendoor een aantal projecten. That's it; je laatste twee weken zijn stressvol, maar huiswerk is er weinig. Het was dan ook even wennen toen Reijer en ik hier in de eerste week huiswerk meekregen en op de vierde dag (!) al een quiz moesten maken. De docent zelf noemde het een 'quizzle for shizzle' en later kwamen we er achter waarom. De toetsing en alle stof is hier makkelijker dan in Nederland, en bij sommige vakken krijg je alleen al 25% punten voor je aanwezigheid! De meeste doktoren en professors zijn hier trouwens super aardig en chill, iets wat ik in Nederland minder ervaar.

Reijer is ondertussen fanatiek begonnen aan men's soccer en ook ik heb in twee weken tijd al 6(!) keer mijn sportschoenen gebruikt in de gym (de mensen die mij goed kennen weten dat dit een uitzonderlijk hoog getal is;)). Reijer traint ongeveer drie keer per week, maar als hij zou willen kan hij elke dag trainen. Sommige van jullie weten vast dat vrouwenvoetbal hier fanatieker gepromoot en gespeeld wordt dan mannenvoetbal, met als gevolg een voetbalveld zonder kleedkamer of douches voor de mannen. Daarnaast sponsort school mannenvoetbal niet 100%, wat bij de vrouwen een ander geval is (discriminatie hé? alhoewel ik het als vrouw ook wel leuk vind om te zien dat vrouwen hier hoger spelen dan mannen, want in Nederland zijn we anders gewend). Reijer zijn voetbal avontuur zal tot en met half oktober duren en als ze tot de laatste rondes komen zullen ze later eindigen. Tot nu toe hebben ze drie wedstrijden gespeeld waarvan 2 gewonnen en 1 verloren (voor het eerst in de geschiedenis hebben ze een wedstrijd gewonnen tegen Michigan State University. Het werd 0-1, mede dankzij de assist van Reijer). Hij zal tot oktober elk weekend door Michigan reizen om met zijn team een wedstrijd de spelen.

Ik heb afgelopen weekend met school gekampeerd in Petoskey. Het is echt een prachtige plek met vooral een heel erg mooi strand! We hebben helaas de hele zaterdag slecht weer gehad waardoor we geen activiteiten konden doen. We hebben zondag het strand bezocht en zijn naar een chocolade/ijs fabriek geweest waar ze echt heel lekker ijs hadden! Reijer gaat aankomend weekend naar Petoskey om te voetballen en hij zal daar overnachten met zijn team.

Helaas hebben we in Amerika alleen vrij tijdens Thanksgiving break, dus zijn we van plan om tijdens die periode New York te bezoeken (als het goed is gaan we het deze week boeken:)). Uiteraard gaan we tijdens ons lange weekend nog andere plaatsen in Michigan bezoeken, want de natuur is hier prachtig!

Tot dusver onze update vanuit Amerika! We horen graag of ook alles goed met jullie gaat :)

Liefs,

Reijer en Nienke

• 12 September 2016 - 17:52

Mirjam:

Hoi Lieve Schatten.

Wat fijn om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Wat super actief ben je, en nu vast houden he :)
    het ziet er ook allemaal prachtig uit op de foto's die wij ontvangen.
    en mooi goal hoor Reijer , ze willen je vast straks niet meer laten gaan;:)
    Hier gaat alles goed , alleen is het wel rustig in huis hoor .
    Ik heb je kamer tot strijk domein gemaakt hihi .
    We zijn het weekend gezellig druk geweest met de najaarsmarkt .
    Je vader vond Helemaal Top wel gezellig en gaat een keer mee; .
    jullie gaan toch ook nog meer reizen maken ?

Veel succes weer en kijk al weer uit naar het volgende bericht.

Heel veel liefs en knuffels Mama.

• 12 September 2016 - 17:59

Thierry Bakkkeerrtt :

Lieve nienke ;) (je hoort niet vaak dat ik dat zeg)

Ik vind het leuk om te horen dat je het naar je zin hebt!
    Ik vind het alleen jammer dat je niet erg goed op je spelling let dat stelt me teleur :( !!

Tot ziens. X

• 13 September 2016 - 20:38

Caroline Hamberg :

Hoi lieve Nienke en Reijer. Wat beleven jullie veel en relaxd die schooltijden. Pff elke vrijdag vrij, wat moet je er mee, hahaha je sportschoenen gebruiken dus. Goed bezig hoor. Leuk te lezen dat jullie een trip naar New York hebben gepland. Ben benieuwd hoe jullie New York gaan ervaren. Prachtige foto's ook van de omgeving daar. Heb vandaag nog wat foto's van je moeder gezien. De muur op je kamer is al niet meer zo leeg. De kaarten komen nu binnen. Hier is de zomer begonnen. 3 dagen 30° pff je weet niet waar je het zoeken moet. Vandaag met je moeder rondje plas gefietst met als beloning een drankje bij het reeuwijksehout, hadden we wel verdiend.
    Hoe is de temperatuur daar? Wens jullie veel plezier en tot het volgende bericht maar weer. Lieve groet van alle hambergjes. Xxx

• 16 September 2016 - 17:24

Lianne:

Hallo lieffie .
    Wat klinkt het allemaal gezellig.
    En gaaf dat Reijer soccer speelt.
    Sporten hoort erbij toch.
    Want je bent en blijft een echte Hollander.
    Hebde mooie foto's gezien. Super mooi strand zeg.
    Was wel even jaloers.
    Hier in oudbodegraven alles goed.
    Ome Theo heeft het erg druk gehad het wassen afgelopen weekend offerfeest. Dus moest hij met hulp van Thierry achter de schapen aan.
    En oh yeah we hebben met de najaarsmarkt met onze kar van oudboreft gewonnen. 1e kregen een wisselbeker en een kaas. Dus ons harde werk werd beloond. Wat waren we als buurt trots.
    Je kleine nicht Fleur word groot want ze zit met iemand .
    Ja ja das ff wennen maar stiekem ook wel leuk.
    Nou jullie veel plezier nog.
    Kus en knuffel van ons.
    Groetjes T. Lie O. Theo en fleur.
    Love You. Xx.

Zo te lezen hebben jullie drukke programma's en zal de tijd wel omvliegen!
    Geniet ontzettend van alles wat jullie nog gaan ondernemen, want voor je het weet staan jullie weer in dit kleine kikkerlandje. (waar overigens nu een hitte golf is:P)
    Met ons gaat verder alles goed.
    Manoah groeit lekker door en schreeuwt er op los (ze heeft haar stembanden ontdekt).

• 19 September 2016 - 14:07

Jaap Peters:

Kan Reijer's voetbalbelevenissen redelijk volgen op Twitter via @FerrisStateMSC

Ferris State Men's Soccer Club: daar zit iemand achter die de opstellingen, de uitslagen en de statistieken twittert.

Ze hebben inmiddels in totaal vijf keer gespeeld: vier keer gewonnen en 1 keer verloren. Waarvan drie wedstrijden in de 'Conference': de serieuze competitie (daar hebben twee gewonnen en 1 keer verloren).

Als Twitter klopt heeft Reijer inmiddels 2 keer gescoord en spelen ze altijd met de opstelling 4-5-1, waarbij Reijer de eenzame spits is.